Потік створення цінності: визначення, правила картування з прикладами, види, цілі, задачі і аналіз побудови потоку
Опубликованно 31.07.2018 15:15
Потік створення цінності зображується як наскрізний набір операцій додавання вартості, які створюють загальний результат для клієнта, заінтересованої особи або кінцевого користувача. У термінах моделювання ці дії з додавання вартості представлені етапами створення потоку, кожен з яких створює і додає додаткові елементи.
Цілі потоку створення цінностей
Цей метод є компонентом бізнес-екосистеми і описує, як заінтересована сторона отримує вартість товару. На відміну від багатьох попередніх спроб описати цінність зацікавлених сторін, потоки сприймають перспективу ініціюючого зацікавленої особи, а не внутрішню ланцюжок виникнення вартості або процесу. Виходячи з цього потоки створення цінності можуть бути перехресно зіставлені, щоб скласти картину того, що і як організація повинна робити, щоб отримати певну цінність продукту.
Компоненти
Схеми, яким присвячена стаття, являють собою наскрізні уявлення про те, як досягається вартість для зовнішньої або внутрішньої сторони процесу. Потік процесу створення цінностей починається з визначення ціннісної пропозиції, наданого зацікавленим сторонам. Зацікавлені сторони в потоці можуть приймати дві форми: Запитувана сторона - це особа або організація, яка ініціює і, як правило, бере участь в потоці. Бере участь сторона - це особа або організація, яка або надає, або полегшує аспекти вартості, отриманої в потоці створення цінності, або яка може отримувати з нього допоміжну вигоду.
Крім того, цей процес складається з етапів, які являють собою елементи ітеративної ціни, які нараховуються для доставки значення у всьому потоці, зрештою формуючи пропозицію. Схожі концепції
Побудова потоку створення цінності часто включає в себе перехресне зіставлення з зацікавленими сторонами і можливостями. Ці перехресні зіставлення дозволяють практикуючим краще ідентифікувати людей та організації, до яких (або з яких) надається вартість. Наприклад, можливості включення, пов'язані з кожним етапом потоку, дають результати, які в сукупності сприяють створенню елемента цінності на цьому етапі.
Крім того, багато практичні працівники ставлять знак рівності між потоками створення цінності та бізнес-можливостями. Це полегшує розуміння окремими організаціями того, що робить вся компанія.
Можливі плутанини
Існує безліч неправильних уявлень про визначення потоку створення цінності. Їх можна розбити на 3 типи. Потоки не є процесами. Вірніше, як вважають прихильники цього міфу, вони не представлені у вигляді діаграм технологічних процесів. Насправді цілком очевидно, що потік створення цінності є процесом у тому розумінні, що він представляє собою комплексний набір дій, які приводять до результату споживача. Потоки не пов'язані з концепцією бережливого виробництва, а є окремою методологією відображення значень. Насправді це не так, і прив'язка цієї методики до бережливого виробництва (іменованому на Захід словом Lean) ґрунтується на процесах практиці, яка спрямована на виявлення зайвих витрат. Потік створення цінності являє собою більш високий рівень виявлення того, як саме заінтересована сторона отримує вартість. Він часто включає в себе також схематичне представлення послідовності дій, необхідних для проектування, виробництва, доставки товару або обслуговування клієнта. Незважаючи на подібність у назві з потоком побудови бізнесу, основна мета методики, якій присвячена ця стаття - документувати, аналізувати та покращувати отримання інформації або матеріалів, необхідних для виробництва продукту чи послуги для клієнта. Він не розроблено (і не підходить) для більш широких архітектурних цілей, наприклад, для відображення критичних видів діяльності (або етапів), які поступово об'єднуються з метою створення цінності для зацікавленої особи або перехресного зіставлення цих етапів з можливостями. Це твердження також є помилкою.
Абсолютно всі види потоку створення цінності не є внутрішньо сфокусованими. Деякі методології посилаються на цю технологію як на надання цінності внутрішньої зацікавленості. Хоча це може бути справедливим в певному контексті, мета більшості практиків полягає в тому, щоб зосередитися на зацікавлених сторонах поза організації. Потоки створення цінності не є картами подорожей клієнтів. Незважаючи на те, що вони, як і карти подорожей, сприймають зовнішню зацікавленість, вони прагнуть описати різні набори інформації. Карти подорожей зазвичай прагнуть описати емоції, наміри і індивідуальні взаємодії з клієнтом. Подібні карти не мають архітектурного значення. Побудова потоку створення цінності, навпаки, забезпечує послідовний, основний вид всього процесу утворення вартості, а тому відіграє колосальну роль з точки зору бізнес-архітектури.
Узгодження гнучких методологій
Ця концепція особливо важлива для гнучких методологій, які часто спрямовані на те, щоб максимально зосередитися на цінності клієнта або бізнесу. Конкретні форми гнучких методологій, таких як Scaled Agile Framework, включають потік створення цінності як спосіб відображення базового уявлення про бізнес. Такий підхід заохочує загальний рівень розуміння, що дозволяє взаємодіяти з декількома дисциплінами, створюючи більш послідовне і спрощене уявлення про організацію. Картування потоків
Створення карти потоків - це метод бережливого управління для аналізу поточного та майбутнього стану серії подій, які безпосередньо пов'язані з продуктом або послугою з самого початку і до того моменту, коли вони доходять до клієнта. Потік зосереджений на областях фірми, які додають цінність продукту або послуги, тоді як ланцюжка створення вартості відносяться до усіх видів діяльності всередині компанії. У Toyota цей метод відомий як картографування матеріалів і інформації.
Мета картування
Мета полягає в тому, щоб ідентифікувати й зменшити «відходи» в потоках створення цінності, тим самим підвищуючи ефективність даного потоку даних. Видалення відходів призначений для підвищення продуктивності за рахунок створення більш компактних операцій, які, у свою чергу, полегшують виявлення проблем витрат і якості. Практичне значення
Практичний ефект від методик бережливого виробництва, включаючи проектування потоку створення цінності та його картування, дуже високий, що дозволяє цим технологіям користуватися величезною популярністю в усьому світі. Хоча ці методики найчастіше пов'язані з виробництвом, також вони використовуються в логістиці, ланцюжку поставок, галузях, пов'язаних з послугами, охороні здоров'я, розробки програмного забезпечення, харчової промисловості, а також в організації адміністративних і офісних процесів. Приклад
За прикладом потоку створення цінностей довго ходити не доведеться-варто лише уважно розглянути ілюстрації до цієї статті. Стандартна форма потоку передбачає, що етапи додавання цінності будуть зроблені по центру карти, а етапи з відсутньою вартістю будуть представлені вертикальними лініями під прямим кутом до центру. Таким чином діяльність стає легко розділеної на потік цінності, який є фокусом одного типу уваги, а також етапи «відходів», на які варто звертати увагу окремо. Думка тут полягає в тому, що кроки, не пов'язані з додаванням вартості, часто готують або прибирають до етапу її додавання і пов'язують їх з людиною або машиною/робочою станцією, яка виконує цей крок додавання цінності. Тому кожна вертикальна лінія є «історією» людини або робочої станції, тоді як горизонтальна лінія представляє історію створюваного продукту.
Зіставлення потоку цінності є визнаним методом, використовуваним в рамках методологій Six Sigma.
Що таке бережливе виробництво
Бережливе виробництво, часто зване Lean, є систематичним методом мінімізації витрат у виробничій системі без шкоди для продуктивності. Воно також враховує витрати, створювані з-за нерівномірності робочих навантажень. Якщо працювати з точки зору клієнта, який споживає продукт або послугу, «цінність» - це будь-яку дію або процес, за які клієнт готовий заплатити.
Бережливе виробництво дозволяє побачити те, що додає цінність, зменшуючи все інше, що її не додає. Ця філософія управління отримана в основному з виробничої системи Toyota (TPS) та ідентифікована як бережливе виробництво тільки в 1990-х роках. TPS відома тим, що зосереджена на скорочення первинних витрат Toyota для поліпшення загальної споживчої цінності, але є різні перспективи щодо того, як це досягається найкращим чином. Стійке зростання Toyota, зробила шлях від невеликої компанії до найбільшого в світі автовиробника, зосередив увагу на те, яким саме способом вона досягла такого успіху. Відповідь проста і лаконічна: завдяки аналізу потоку створення цінності та іншим методикам бережливого виробництва. Автор: Ольгерд Семенов 27 Липня 2018
Категория: Развлечения
Потік створення цінності: визначення, правила картування з прикладами, види, цілі, задачі і аналіз побудови потоку