Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Груповий конфлікт: поняття, суть питання, хто винен і що робити


Опубликованно 02.08.2018 03:05

Груповий конфлікт: поняття, суть питання, хто винен і що робити

Груповий конфлікт – це протистояння між групами людей з різними системами цінностей і інтересами. У будь-якому суспільстві є групи, які вороже налаштовані один до одного. Це цілком нормально. Але для того щоб люди могли нормально спілкуватися один з одним, потрібно вміти знаходити компроміси. Як це зробити? Читайте нижче. Визначення

Груповий конфлікт – це протистояння сторін з різними інтересами, прагненнями та цілями. Суб'єктами конфлікту є учасники двох або більше груп. Людям властиво об'єднуватися, щоб відстоювати свої інтереси та системи цінностей. Однодумці допомагають зрозуміти, що є в цьому світі люди, які поділяють і підтримують систему цінностей індивіда. Що ж є об'єктом конфлікту? Спори між групами бувають різні. Люди відстоюють свої інтереси, ідейні цінності та особисті блага. Групи борються за статус, владу і ресурси. Така боротьба відбувалася між людьми споконвіку.

А що таке конфлікт? Це протистояння двох груп. Конфлікт – це нестикування інтересів, що призводить до серйозних розбіжностей між людьми. Найчастіше така протидія супроводжується сильним емоційним підйомом. І як правило, вельми негативні емоції. Види

Конфлікти бувають різні. Можна виділити три основних види: Відкриті. Люди не приховують свої емоції і почуття від інших. Вони відкрито заявляють про свої права і бажаннях. Колективний розум допомагає відчути кожному індивіду свою значимість. Група однодумців може довше протистояти іншій групі. Один індивід неспроможний вести довгу боротьбу без моральної підтримки. Подібні конфлікти вирішуються швидко, так як вони занадто явні і ігнорувати їх неможливо. Приховані. Група людей не завжди буде заявляти про свої вимоги відкрито. Часто люди намагаються вуалювати свої вимоги, щоб вони звучали більш цензурно і тактовно. Такі конфлікти часто можна помітити на підприємстві. Незадоволені працівники бояться відразу заявити про своє невдоволення. Вони будуть приховувати свої справжні наміри під різними приводами. Прихований конфлікт неможливо вирішити швидко, якщо відразу не виявити його причину. Потенційні. Груповий конфлікт, який на даний момент не надто серйозний, може зріти роками. І спалахне він тоді, коли обставини будуть сприяти зміцненню позиції групи. Способи вирішення

Як вирішити конфлікт? Є два способи рішень, які допомагають врегулювати проблеми. Антагоністичний. Груповий конфлікт в цьому випадку буде вирішуватися до тих пір, поки якась група не переможе. Такий спосіб вважається дуже жорстким. Протидіючі сторони будуть застосовувати будь-які методи для того, щоб здобути перемогу над супротивником. У цьому випадку приказка «мета виправдовує засоби» підходить ідеально. Уражена група буде відчувати неприязнь до переможця і негайно постарається взяти реванш. Компромісний. Розвиток конфлікту станеться без будь-яких наслідків. Групи людей знайдуть рішення, яке задовольнить обидві протиборчі сторони. Цей спосіб усунення проблем самий розумний, так як відносини між людьми не псуються, адже обидві протиборчі групи досягають часткового задоволення своїх вимог. Функції

Конфлікти є невід'ємною частиною будь-яких відносин. Тому не варто дивуватися, що у них є як позитивні, так і негативні функції. Згуртування однодумців. Колективний розум допомагає швидко досягати поставлених цілей. Люди зближуються і добре функціонують як група. Об'єднані спільними інтересами, вони можуть створювати щось нове, знаходити цікаві рішення проблем і швидко досягати своїх цілей. Розрядка напруги. Будь-яке непорозуміння веде до напруженої атмосфери в групі. Люди не можуть думати тверезо, так як їх нервова система знаходиться в напрузі. Вдале вирішення конфлікту допомагає людині виплеснути свої емоції і відчути себе краще. Емоційні витрати. Люди, які з кимось конфліктують, травмують свою нервову систему. Вони не можуть зосередитися ні на чому іншому, крім своїх проблем. І до тих пір, поки конфлікт не буде вирішено, вони будуть перебувати в підвішеному стані. Етапи

Кожен конфлікт проходить кілька етапів розвитку з початку виникнення до вдалого вирішення. Виникнення проблеми. На першому етапі виявляється суть питання, і група людей намагається домогтися своїх цілей адекватними методами. Ведуться переговори, виявляються думки сторін, і з'являються супротивники. Відкритий конфлікт. Якщо на першій стадії не вдається прийти до спільної думки, то наступає холодна або ж відкрита війна. Групи дискутують на підвищених тонах, дратуються і намагаються всіма можливими способами домогтися бажаного. Налагодження відносин. Після вирішення конфлікту не завжди виходить швидко налагодити відносини членів різних груп. Якщо перемогу здобула якась конкретна група, то опоненти можуть затаїти образу, яка стане приводом для нового конфлікту. Тому, вирішуючи будь-яке спірне питання, потрібно знаходити компроміс. Причини

Джерела конфліктів в будь-якій групі одні і ті ж. Люди хочуть добитися своїх цілей, тому об'єднуються. Що найчастіше стає причиною конфлікту? Соціальне нерівність. Так уже повелося, що завжди одні люди знаходяться в привілейованому положенні. Такі персони розумні, освічені і забезпечені. Вони не хочуть впускати в своє коло персон з меншим достатком. Такий стан речей не влаштовує пригноблених. Вони хочуть кращого життя і підвищення свого статусу. Непорозуміння. Кожна людина може інтерпретувати події в силу свого розвитку, інтелекту та моралі. Дивитися однаково на одну і ту ж проблему ніколи не виходить. Тому виникають конфлікти, які розділяють суспільство на кілька частин. Боротьба за владу. Яка б хороша не була влада, завжди знайдуться незадоволені. Хто винен і що робити в такій ситуації, кожен вирішує сам. Найчастіше люди діляться на групи. Одні підтримують порядок речей, а інші хочуть змінити управління, вважаючи, що при зміні влади жити буде краще. Різниця поколінь. Люди молодшого покоління – ліберали, а старші члени суспільства найчастіше є консерваторами. Різниця у поглядах та інтересах часто викликає конфлікти. Етапи вирішення конфлікту

Щоб вдало вирішити спірне питання, потрібно розкласти проблему по поличках і потім усунути її. Діагностика. На цьому етапі групи виробляють свої вимоги, вибирають стратегію, якої вони будуть дотримуватися, щоб досягти виграшу у протиборчої сторони. Обговорення. Колективні переговори між двома протилежними групами допомагають зрозуміти думку опонентів краще. Групи висувають свої вимоги і вводять опонентів в курс справи. Після з'ясування всіх обставин можна приймати якесь рішення. Дозвіл конфлікту. Хто винен і що робити, вирішується на перших двох етапах виникнення спірної ситуації. Третій етап – це знаходження компромісу або ж повна перемога однієї з протиборчих сторін. Регулювання конфлікту

Наука конфліктологія вирішує всі питання, пов'язані зі спірними ситуаціями, що виникають у різних колективах. Щоб вирішити будь-яку проблему, потрібно бажання йти на контакт. Для цієї мети у кожної групи є свій лідер. Відповідальна особа висловлює інтереси своїх побратимів по розуму. Якщо всі члени групи будуть брати участь у вирішенні конфлікту, вийде базар. Тому проблему врегулюють дві людини або невелика група представників кожного колективу. Регулювання йде допомогою дискусії. Протистоять один одному сторони висловлюють свою думку щодо вирішення конфлікту. У підсумку спірна ситуація дозволяється за одним із двох сценаріїв: виявляється явний переможець; знаходиться компроміс. Негативні впливу конфлікту

Їх не так багато, але вони досить суттєві: Руйнування дружніх відносин. Якщо члени двох конфронтуючих один одному груп були друзями, то подальший розвиток подібних відносини під великим питанням. Соратники будуть намагатися розладнати зв'язок своїх прихильників і всіма силами будуть доводити, що немає потреби підтримувати старі зв'язки. Будь-який конфлікт перешкоджає нормальному ходу речей. Якщо в компанії є розлад між співробітниками, то нормальне функціонування підприємства буде стояти під питанням. Замість того щоб виконувати свої обов'язки, люди будуть займатися з'ясуванням стосунків. Втрата репутації. Мало хто з людей вміє контролювати свої слова і нести відповідальність за кожну сказану фразу. Часто люди кидають слова на вітер, не замислюючись про наслідки. Публічні заяви, виголошені з завзяттям, можуть відгукнутися кожному з членів групи. Люди можуть сказати щось зопалу, і їм доведеться витратити чимало сил і часу на відновлення своєї репутації. Позитивний вплив конфлікту

Конфлікт між людьми не варто сприймати як трагедію. Людські непорозуміння – це норма. Адже не дарма ж наші предки придумали вислів, що у суперечці народжується істина. Які є позитивні сторони конфлікту? Будь-яка спірна ситуація допомагає групі людей, а також кожному індивіду краще зрозуміти себе. Людина переглядає систему цінностей та засвідчується в тому, що він думає правильно. Ніколи не соромно визнати свої помилки. Соромно йти по тому шляху, який особистість вважає правильним. Будь-яка проблема здатна згуртувати колектив. У людей є можливість подивитися на своїх союзників і зрозуміти, яке суспільство їх оточує. Часто в процесі виникнення спірних ситуацій зав'язуються дружні зв'язки, які після усунення конфлікту продовжують підтримуватися багато років. Кожна людина починає правильно розставляти особисті пріоритети. Суть питання будь-якої суперечливої ситуації цілком ясна. Група бореться за відстоювання своїх інтересів. І кожен індивід може зрозуміти, що вирішується питання життєво важливий саме для нього. Розстановка пріоритетів допомагає людині рости і не збиватися з правильно обраного курсу житті. Поради

Хочете швидко врегулювати конфлікт? Тоді дотримуйтесь таких порад: Групи, які конфліктують, потрібно змусити спільно займатися суспільно корисною діяльністю. Праця зближує людей. Спільне заняття корисною діяльністю змушує членів ворогуючих груп поглянути з іншого ракурсу на своїх супротивників. З'явилася симпатія допоможе зняти напругу і звести його нанівець. Якщо не вдається швидко вирішити спірне питання, слід підмінити систему цінностей. Нехай те, що здавалося пріоритетним, піде на другий план. Головне - змусити людей повірити, що суть конфлікту неважлива, і зовсім необов'язково зараз знаходити переможця і переможеного. Члени груп мають взаємодіяти не тільки один з одним, але і з іншими людьми. Людина, яка спілкується з незалежними персонами, які не беруть участі у вирішенні складної ситуації, може отримати слушну пораду або переглянути свої погляди на деякі речі. Автор: Ksenga 30 Липня, 2018


banner14

Категория: Развлечения

Груповий конфлікт: поняття, суть питання, хто винен і що робити


Написать комментарий

Оставлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.