Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Вправи Джеффа: методичні вказівки, питання, особливості проведення


Опубликованно 30.10.2018 05:02

Вправи Джеффа: методичні вказівки, питання, особливості проведення

Підліткові і юнацькі роки є складним періодом як для самих дітей, так і для дорослих (як батьків, так і педагогів). З слухняних і піддатливих хлопці раптом стають зухвалими й некерованими. Це природний віковий етап.

Нестабільна політична та економічна ситуація в країні часом справляє негативний вплив на підлітків і юнаків. У процесі адаптації і входження в соціум багато діти стикаються з проблемами міграції, злиднів. В результаті спостерігається зростання ранньої алкоголізації, заперечення потреби вчитися або працювати, аж до проявів жорстокості і агресії.

Може пубертатний період взагалі проходити гладко? Чи обов'язково має десь «рвонути»?

Людмила Петрановська:

Суть підліткового кризи в тому, що дитина перестає бути дитиною. Ті відносини залежності, які були у нього з батьками, коли він, з одного боку, розраховував на їх захист і турботу, а з іншого — безоглядно їм довіряв і слухався, повинні колись закінчитися. Ми не можемо зрости, поки не отделимся від батьків.

В архаїчних суспільствах не було підліткового віку...

Завдання дорослих допомогти вірно оцінити навколишній і знайти свою позицію. Нам потрібні освічені, самостійні та відповідальні люди. Здатні приймати рішення і відповідати за їх наслідки.

Основні проблеми, що виникають у дорослих з підлітками і юнаками

Проблеми виникають як у сім'ї, так і в навчальному закладі. Перерахуємо основні: дитина нічого не хоче" (як правило, цікавість залишилося, просто перестав вписуватися в доросле систему цінностей), шкідливі звички, "залипає в інтернеті", починає брехати, не знаходить спільної мови з однолітками і дорослими.

Особливості психології підлітків і юнаків

Цей вік в психології називають кризовим. На фізіологічному рівні - це вік інтенсивного розвитку організму (у тому числі статевого), гормональних "бур". З соціального боку, дитина виходить на якісно нову роль - свідомого члена суспільства, від використання оцінок дорослих до самооцінки, через самопізнання (за допомогою порівнювання себе з оточуючими). Виникає суперечність. Дитина намагається бути таким же як всі, але відчуває потребу виділитися з маси будь-якими доступними способами. Внутрішній світ, внутрішнє життя людини в цьому віці інтенсивно розвиваються. Почуття (дружба, любов) стають більш зрілими. Роль колективу

Об'єднання підлітків у групи відбувається формально (класи в школах, групи - в спеціальних та вищих медичних закладах) і не формально (виникають стихійно в результаті неприйняття загальноприйнятих норм, цінностей, загострення власних проблем).

Група - це потужний інструмент виховання, міцний фундамент накопичення соціального і психологічного досвіду. Правильно налагоджена робота в групі полегшить труднощі спілкування на етапі знайомства з новими членами. Група має набагато більше варіантів вирішення проблем або досягнення мети.

Дві людини можуть врятувати один одного там, де один гине. Форми роботи в групах

Основна мета роботи в групі полягає у формуванні: логічного мислення; навички "приводити в порядок" свої думки; усного мовлення; милосердя і благодійництва; позитивної самооцінки; командної роботи; вміння до співпраці; визначення суті; уміння публічного виступу.

Форм і методів існує багато. Як показує практика і досвід, найбільш бажана і дітьми, і організаторами - ігрова форма. Переваги - не вимагають великих матеріальних витрат, простота проведення і організації. Вправа Джеффа як ігрова форма діалогового взаємодії

У сучасних дослідженнях з організації виховного процесу велика увага приділяється діалогових технологій, які справляють активний вплив на розвиток вищих психічних функцій (насамперед мислення), комунікативних якостей особистості. Розвивається вміння аргументувати свою точку зору, чітко формулювати думку, вміння слухати і чути співрозмовника.

Вправа Джеффа певною мірою близько до дискурсії - колективного обговорення, роздуму над якоюсь темою, проблемою. Але має декілька змістовних і організаційних відмінностей.

Особливості гри

У даного методу існує ряд відмінностей змістового й організаційного характеру. Позначимо їх: Одночасно розглядається і аналізується цілий ряд питань, які згруповані єдиною тематикою і відсортовані за рівнем складності й узагальненості. За принципом - від простого до складного і від конкретного до загального. Метод Джеффа примушує аргументувати свою думку кожного учасника по кожному питанню. Дискусія чи суперечка, що змінюють порушену тематику, категорично виключені в правилах вправи Джеффа, таким чином більшість учасників не мають можливості відволікатися від теми невідповідними висловлюваннями. Ігрова територія умовно поділяється на три зони: простір відповіді "Так", простір відповіді "Ні", простір відповіді "Не знаю". В ході проведення роздуми над проблемою учасники мають право змінювати свою думку, зайнявши при цьому відповідну просторову позицію. Джефф не передбачає активної участі в роздумі ведучого. По закінченню гри ведучий не підводить підсумків, оскільки його точка зору може різко контрастувати з думкою учасників, що йде в розріз з ідеєю тренінгу, коли кожен має право на свою особисту позицію.

Правила проведення

Під час вправи Джеффа ігрова зона умовно ділиться на три простори: зона для тих, хто обирає відповідь "Так"; зона для тих, хто обирає відповідь "Ні"; зона для тих, хто обирає відповідь "Не знаю" (можливо використання варіанту "утримаюся").

В якості варіанту завершення Джеффа ми пропонуємо використовувати наступний прийом. У висновку кожному учаснику пропонується коротко висловити своє ставлення до ключового поняття.

Для проведення підійде будь-яке приміщення, в якому можливе розміщення і вільне переміщення всіх учасників гри. Організатор вимовляє або читає заздалегідь приготовані затвердження. Вислухавши, гравці протягом однієї-двох хвилин займають простір тієї чи іншої позиції, відповідної думку гравця за тим або іншим твердженням.

В якості тверджень можна підібрати відомі афоризми, прислів'я і приказки, крилаті вислови. Їх можна формулювати самостійно.

Пропоновані нами збірки тверджень не є однозначними і не претендують на істинність. Тематика, зміст, конкретні твердження можуть бути змінені у відповідності з рішенням необхідних завдань, актуальність тих чи інших проблем, віковими особливостями учасників.

Витрати по часу від одного до двох годин, в залежності від кількості тверджень і інтенсивності обговорення.

Методичні вказівки

Кількість гравців має бути великим, чоловік 20-30. Висловлювання учасників вільні у рамках теми. Завдяки цьому вони навчаються свободу висловлювання власної думки, вміння давати відповіді на запитання, обґрунтовувати власну правоту. Колективне заняття допомагає у вивченні навколишнього світу і привчає до поваги до думки інших учасників.

Вправа Джеффа для підлітків проводять у два етапи: на першому задають питання і отримують відповіді на них; на другому, проводиться аналіз.

Підготовлені написи "Так", "Ні", "Не знаю" розташовують у трьох віддалених один від одного зонах. Для проведення потрібен ведучий і його помічник. Сам ведучий повинен бути розташований так, щоб з будь-якої точки приміщення він був бачимо і добре чуємо усіма.

В якості інструменту-талісмана використовують м'яч, прапорець і так далі.

Після того, як було поставлено питання, визначаються учасники з відповіддю, та займають відповідну йому зону. Ведучий звертається до кожній зоні по порядку, з питанням: "Чому ви саме так відповіли?". Того, хто піднімає руку, кидають м'яч або інший предмет, і він відповідає.

Заборонено дискутувати, критикувати. Вислуховують думку і все. Принцип підбору питань для гри

Питання для підлітків у вправі Джеффа розбиваються на тематичні блоки: предметні питання; соціальні; психологічні; організаційні.

По кожному блоку рекомендовано не менше 30 питань і порядку 10 для аналізу.

Вправа Джеффа: питання для студентів, рекомендовані теми: знайомство для першокурсників; спілкування зі старшими за курсом; соціальні проблеми суспільства; політика; лідерство; релігія.

По кожному блоку до 25 питань і 7-10 для аналізу.

У кожному блоці придумують питання в трьох цільових напрямках: пізнати себе; пізнати інших; отримати нові питання, про існування яких і не здогадувалися. Автор: Шкреба Наталія 29 Жовтня, 2018


banner14

Категория: Развлечения

Вправи Джеффа: методичні вказівки, питання, особливості проведення


Написать комментарий

Оставлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.