Автентичний рух. Мері Старкс Уайтхаус
Опубликованно 26.11.2018 00:04
Автентичний рух - це експресивна форма імпровізації, яка дозволяє групі учасників добитися вільного і гармонійного взаємодії зі своїм тілом. Сьогодні ця практика популярна в якості окремої форми психотерапії. Вона була придумана танцівницею Мері Старкс Уайтхаус в 1950-х роках. Основою для натхнення Уайтхаус послужила юнгианская думка. Початковим назвою цієї практики було «рух в глибині».
Виникнення
Уайтхаус (1911 - 1979) була ученицею знаменитих Марти Грехем і Мері Wigman. Вона стала професійною танцівницею і професійним учителем хореографії. Збудивши в собі інтерес до юнгіанської думки, Уайтхаус почала навчатися психотерапії, включила в свої сеанси танці та рухи, намагаючись з їх допомогою викликати контакт із несвідомим. У той час багато хто намагався знайти щось спільне між мистецтвом і психотерапією, наприклад, Меріон Годину у Вашингтоні (округ Колумбія). Заінтригована принципами активного уяви Карла Густава Юнга, Уайтхаус об'єднала свої знання про танцях з експериментальної психотерапією, виконаної в груповому процесі, де учасники зливаються воєдино в спонтанному експресивному зміні положень тіла. Цей процес пізніше став відомий як «Автентичний рух» (ПЕКЛО). Суть
При запуску основного сеансу АТ учасники починають заняття в зручному положенні, закривши очі, щоб відчувати свої внутрішні процеси тіла-розуму. Потім вони очікують появи стимулів всередині себе і слідують кожному несвідомому імпульсу, виражає рух або звук. Люди переміщаються по всьому простору, повністю вільного від будь-якого напряму або очікування. Це дозволяє їм досліджувати внутрішні психологічні процеси, оскільки вони виникають в кінестетичних реакціях жесту або звуку. На цьому, в основному, і побудована практика автентичного руху. Вплив на глибинному рівні
Суть цієї практики полягає в тому, щоб зняти з людини які-небудь обмеження сковують його бар'єри. Тому дана практика і називається автентичним. Критерій автентичності - це здатність людини дати волю своїм інтуїтивним імпульсам, можливість вільно виражати себе без інтелектуальної директиви, на відміну від руху, ініційованого свідомим прийняттям рішень. Люди просто не звертають увагу на те, що відчувають на емоційному та інтуїтивному рівні.
Учасники та їх ролі
В аспекті автентичного руху активні учасники діють під наглядом пасивного свідка, який «фіксує» їх досвід, спостерігаючи за всіма діями без судження, прогнозу чи інтерпретації. Таким чином свідок також є своєрідним активним учасником, оскільки він сам зайнятий практикою спостереження власних відчуттів і імпульсів при фіксації руху сторонніх людей. Важливо відзначити, що Уайтхаус створила багато індивідуальних, диадических і групових технік, щоб втілити контекст для переходу від внутрішнього відчуття до досвіду переживання свого тіла. Тут мається на увазі не тільки рух думок, але і безпосередню участь всього людської істоти в тому, що він робить, нехай і несвідомо. Сам термін був розроблений Джанет Адлер. Зв'язок зі східною філософією
Автентичний рух аналогічно «людської роботі» Ельзи Гиндлер в області концентрації. Воно має явно зіставні елементи з кількома формами східної філософії. Велика увага, що приділяється відчуттями, які, як Ведана у більшості буддійських практик, повинні сприйматися без судження, припускає, що на Уайтхаус вплинула буддійська філософія. Крім того, термін «свідок» широко використовується в цій релігії по відношенню до аспекту індивіда, який здатний спостерігати за іншими без судження або розпізнавання. Буддизм має довгу історію. Розвивався він і в Сполучених Штатах. Своєрідним натхненником став Д. Т. Судзукі, точніше, його книги, такі як «Обриси буддизму махаяни» та інші, що були досить популярними в 1950-ті роки. В цьому ракурсі ПЕКЛО можна розглядати, як тип рухомого медитації, що з'явилася в контексті тогочасної моди на все східне.
Значення
На основі написаного вище матеріалу можна сміливо говорити про величезну важливість автентичного руху в контексті арт-терапії. Але для багатьох воно є також важливою і цікавою духовною практикою. Заняття в домашніх умовах: з чого почати
Автентичний рух - проста форма самонаправленного зміни положення тіла. Зазвичай це робиться з увагою, спрямованим всередину себе. Потрібно, щоб був хоча б один свідок. Учасники повинні все робити із закритими очима. Вони досліджують свої спонтанні рухи і тишу, слідуючи внутрішнім імпульсам, пробуджується в поточний момент. Свідок спостерігає і відстежує внутрішні реакції знаходяться перед ним людей з наміром не засуджувати, а фокусується на самоусвідомленні. У учасника при цьому часто бувають закриті очі, так як це дозволяє краще зосереджуватися на своєму внутрішньому світі. Практика з учителем
Особлива взаємозв'язок між рушієм і свідком, спостерігає за переміщенням першого, створює потужну духовно-емоційну структуру, в рамках якої ця робота стає ще більш продуктивним і захоплюючою. Автентичний рух практикується індивідуально або в групі з досвідченим учителем / свідком. Більш досвідчені практики самі вчаться спостерігати за подіями. Практичні цілі
Початкові заняття ПЕКЛО інтегрували концепцію Юнга про активному уяві в сучасні імпровізовані танці. Учні першопрохідців, таких як Мері Уайтхаус, Джоан Ходорів (іноді кажуть Чодоров) і Джанет Адлер, виклали по пунктах, для чого може використовуватися ПЕКЛО: Як медитативна, духовна практика, яка об'єднує тіло і розум для розширення доступу до свідомості. Як частина процесу психотерапії, для поліпшення почуття власної гідності і добробуту. Для донесення несвідомих думок до усвідомленого. Як художня техніка, яка використовується, щоб з'єднатися з творчим процесом, розблокувати і відкрити нові ідеї. Як інформаційно-пропагандистська діяльність, що дозволяє задуматися над питаннями, які зачіпають і вирішують проблеми співтовариства.
Розвага і інші цілі
Часто досвід автентичного руху може бути повноцінною грою, наповнене веселощами. В інших випадках учасники і свідки відчувають сильні почуття і отримують корисну інформацію про мудрість своїх власних тел.
АТ може бути дисципліною для себе і використовуватися як частина багатьох різних практик та вчень. Вчителі розвивають форму по-своєму. Такі практики, як медитація, споглядальний танець, метод творчого руху або соматична психологія, використовують ПЕКЛО в якості частини навчання. Сучасна історія
Автентичний рух росло і розвивалося протягом багатьох років. Це відкрита і доступна кожному форма. В даний час існує багато досвідчених викладачів ПЕКЛО. Зараз високо цінується і використовується різноманітність виразів Authentic Movement у всьому світі.
Автентичний рух, розроблене танцювальним терапевтом Мері Уайтхаус, включає в себе дійство, що сприяє саморозвитку і поліпшення психічного здоров'я. Цей інноваційний тип терапії може використовуватися кваліфікованими фахівцями в області поліпшення психічного здоров'я окремих осіб або подружніх пар, а також медиками, проводять сеанси групової терапії. Вважається, що ПЕКЛО особливо корисно тим, у кого є труднощі у викладі своїх проблем в усній формі. Таким людям не допомагають традиційні сеанси психологічної допомоги, такі як розмовна мова, спілкування.
Автентичний рух, заснований на концепції активного уяви Карла Юнга, як вже згадувалося, було розроблено в 1950-х роках танцювальним терапевтом Мері Уайтхауз. Її робота була розширена далі завдяки допомозі двох її учнів Джанет Адлер і Джоан Ходорів. Вони були зацікавлені тим, що танці можуть призвести до інтеграції розуму, тіла і духу. Всі три жінки мали великий досвід, який допоміг їм зрозуміти, як спонтанний рух може вплинути на психічне здоров'я людини. Завдяки спільній роботі з Уайтхауз, Адлер і Ходорів перетворили автентичний рух в терапевтичний підхід, заснований на принципах юнгианского аналізу і внутрішньої мудрості духовної практики. У контексті психології
В ПЕКЛО учасникам пропонується зосередити свою увагу на сьогоденні і розіграти свої внутрішні емоції з допомогою імпровізованих танцювальних рухів. Деякі вважають, що краще це робити із закритими очима, щоб зменшити вплив відволікаючих факторів. Мета цього процесу полягає в тому, щоб, як вже згадувалося, дозволити людям з'єднатися з тілом і розумом, дати можливість їхнього внутрішнього досвіду переміщати їх. З психологічної точки зору це своєрідна турбота про себе.
Цей тип терапії не включає хореографію, музику або що-небудь в цьому дусі. Учасникам пропонується просто віддатися своїм почуттям, переживанням і існування допомогою справжнього, виразного руху. Мета АД - забезпечити безпечний простір, у якому учасники можуть підвищити самосвідомість, зосередитися на зцілення і поліпшити самовираження.
Дійство не обов'язково складається з набору вправ або втручань. Це швидше процес, який розігрується способами, унікальними для кожного учасника. Процес повинен включати «рушія» (зазвичай це пацієнт) і «свідка» (як правило, терапевта).
Роль рушія
Учасник може розминатися, розтягуватися і виділити собі деякий час, щоб налаштуватися на внутрішній досвід. Рушію рекомендується звернути увагу на думки, емоції і спогади, дозволити цим переживанням міняти положення тіла будь-яким способом, який здається правильним. Учасник може робити без єдиного звуку або що-небудь вимовити. Саме завдяки цьому процесу він може взаємодіяти з активним уявою, дозволяючи несвідомого матеріалу витікати назовні.
Подібно процесу усвідомлених сновидінь, рушій контролює те, що відбувається, він відкритий для того, щоб бути у владі спонтанного процесу. Учаснику дозволяється продовжувати рух до тих пір, поки він не буде готовий до зупинки, але його також можна зупиняти через певний проміжок часу (звичайно через 20-30 хвилин). Втім, в цьому виді терапії всіляко заохочується турбота про себе, бо рушій може сам вирішити, коли йому зупинятися. Роль свідка
Протягом всієї сесії цей чоловік, який зазвичай є медичним фахівцем, здійснює підтримує і неупереджене присутність, щоб надати клієнту простір для самовираження. Свідком, як правило, є той, хто проявляє сприйнятливий інтерес до досвіду руху і стримує будь-які прогнози або оцінки того, що учасник демонструє під час сеансу. На додаток до відстеження всього дійства свідок звертає увагу на особисті внутрішні переживання. Він сидить в стороні, відстежує час по мірі необхідності і стежить за тим, щоб клієнт був в безпеці на протязі всього сеансу.
Хоча кожен сеанс ПЕКЛО унікальний і повністю управляється натхненням учасника, більшість психологів використовують одну і ту ж основну структуру занять. Думку засновниці
У своєму есе про метод Мері Старкс Уайтхаус сказала: «Рух, щоб бути автентичним, має бути знайдено в тілі, а не одягатися, як плаття або пальто. Є те, що в нас існує з самого початку. Це те, що може нас звільнити». Саме цей настрій інкапсулює основну передумову автентичного руху. Завдяки йому людина може з'єднатися з усім своїм внутрішнім єством. Довіряючи мудрості тіла, він може полегшити собі процес зцілення.
Висновок
Основна мета терапевта в сеансі АД - стати свідком руху на вільному і відкритому форумі. Цей досвід може сприяти довірі і допомогти побудувати стосунки, позбавлені суджень. Терапевти зазвичай працюють з учасниками, щоб виявити значення, виявлені через рух, і допомогти їм вивчити способи використання набутих знань для зміни. Зазвичай результати реально вражають уяву. Автор: Сордес Блэкфорд 24 Листопада, 2018
Категория: Развлечения
Автентичний рух. Мері Старкс Уайтхаус