Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Методи і способи психологічного впливу на людину


Опубликованно 24.12.2018 00:20

Методи і способи психологічного впливу на людину

Людина постійно перебуває в соціумі, з-за чого йому доводиться щодня спілкуватися і взаємодіяти з іншими людьми. І це в житті кожного з нас є одним з головних факторів. Адже успішність людини і його соціальне становище у чому визначаються вмінням домовлятися з іншими людьми, знаходити до них підхід і чинити на них вплив. При цьому нерідко всі ми самі піддаємося впливу оточуючих, що найчастіше суперечить нашим інтересам.

Методи психологічного впливу на людину розглядаються в окремому напрямку психології. Вони складаються з різноманітних способів впливу, якими ми користуємося практично кожен день, займаючись побудовою професійних, суспільних і сімейних відносин. Які існують методи психологічного впливу на людину, і якої мети можна досягти при їх використанні? Поняття впливу

Цей термін найчастіше використовується в соціології і психології. Психологічний вплив на людину – це не що інше, як вплив на його думки і почуття. Воно являє собою процес, що змінює поведінку, установки, наміри, бажання та уявлення кого-небудь з оточуючих. Такий психологічний вплив на людину йде в обхід його свідомості, розуму і логіки. Воно здійснюється з використанням навіювання, звернення до переживань і почуттів, звичок і несвідомого, до затаєним страхам і живим враженням. Цілі впливу

Серед особливостей психологічного впливу на людину можна виділити його неусвідомлений і спонтанний характер, а також відсутність соціального контролю. Використання проводиться з певними цілями, які можуть бути як позитивними, так і негативними.

Тема психологічного впливу на інших людей особливо цікава бізнесменам, маркетологам, рекламістам і підприємцям. Використовуючи існуючі механізми подібного впливу, вони можуть вигідно реалізовувати свій товар. Правильне застосування інструментів психологічного впливу дозволяє представникам цих професій отримувати непоганий прибуток.

Існують і інші цілі психологічного впливу на людину. У їх число входить: задоволення особистих потреб за рахунок оточуючих або через них; підтвердження факту власного існування і його значимості; подолання просторово-часових меж власного «Я».

Але в будь-якому випадку мета психологічного впливу на людину полягає в бажанні змусити його усвідомлено або на рівні підсвідомості підкорятися певним вимогам, законами, установок або нормам. Наприклад, використовуючи такі прийоми, директор, надаючи вплив на своїх підлеглих, прагне згуртувати колектив або дати людям їжу для роздумів, щоб вони діяли на благо компанії. Батьки психологічно впливають на своїх дітей з метою формування повноцінної особистості, з якої вийде вихований і законослухняний громадянин своєї країни і хороша людина.

Реклама створюється для того, щоб змусити покупця придбати той чи інший товар. І в цьому полягає її основна мета психологічного впливу на людину. Також вона може бути створена для того, щоб люди проголосували за певного кандидата, подивилися фільм, бюджет якого вимагає витрати великих коштів, які потрібно терміново повернути, і т. д.

Не завжди цілі психологічного навіювання мають позитивний характер. Прикладом тому служать терористи-смертники. Перед виконанням завдання їх піддають навіювання, гіпнозу і обробці, переконуючи вбивати інших людей, помираючи самому. Все це суперечить природі людини. Види впливу

Як правило, свою соціально-психологічну активність люди направляють на окремих індивідуумів або на цілі групи.

При цьому вчені і дослідники виділяють наступні види психологічного впливу на людину: Інформаційно-психологічний. Деколи його називають ідеологічних і пропагандистських. Воно являє собою вплив інформацією або словом. Основна мета такого впливу полягає у формуванні певних соціальних (ідеологічних) ідей, переконань і поглядів. Його використання викликає у людей як позитивні, так і негативні емоції, активні масові реакції, формуючи одночасно з цим стійкі уявлення-образи. Психогенне. Таке вплив здійснюється на мозок людини, в результаті чого в нервово-психічної діяльності індивіда починають спостерігатися відхилення від норми. Причиною цього можуть бути, наприклад, шокові впливи яких-небудь подій або умов. Так, картини численних жертв або масових руйнувань настільки негативно впливають на свідомість людини, що він втрачає орієнтацію, втрачає можливість діяти раціонально, впадає в ступор, паніку і т. д. Психогенний вплив може бути вчинено і кольором. Так, проведення експериментів дозволило встановити, що жовтий, оранжевий, червоний і пурпуровий частішає пульс, підвищують артеріальний тиск і поглиблюють дихання, а фіолетовий, синій, блакитний і зелений виробляють зворотний ефект. Психоаналітичне. Для цього виду впливу характерно вплив на підсвідомість людини різними терапевтичними засобами. Найбільш яскравим прикладом тому може служити стан глибокого сну чи гіпнозу. Існують також методи, при яких психологічний вплив на свідомість людини виключають можливість опору не тільки окремого індивіда, але і групи людей, що знаходяться в безсонному стані. Нейролінгвістичне. Даний вид психологічного впливу на людину дозволяє змінити його мотивацію. Відбувається це при введенні в свідомість індивіда особливих лінгвістичних програм. Особливості психологічних впливів на людей в цьому випадку укладені в наданні впливу на нейрофізіологічної активність мозку. Одночасно з цим відбувається зміна вольових і емоційних станів. Основні засоби психологічного впливу на людину при цьому – спеціально підібрані словесні (вербальні) і невербальні програми, при засвоєнні змісту яких можна змінити в потрібному напрямку уявлення, переконання і погляди індивіда або групи людей. Психотронну. Такий вплив на інших людей здійснюється при передачі інформації через неусвідомлюване (внечувствительное) сприйняття. Наприклад, існують розробки, результатом яких є генератори низькочастотної і високочастотної кодування мозку, а також біолокаційні установки, що стимулюють певні психологічні реакції. Останні здійснюються за допомогою біологічних і хімічних засобів. Психотропну. Засобом цього впливу є медичні препарати, а також біологічні та хімічні речовини. Так, впливати на психіку можуть деякі сильно пахнуть елементи. Їх застосування дозволяє змінювати поведінку людини і провокувати його на виконання тих чи інших дій.

У соціології і психології розрізняють також направлений вплив і ненаправленное. До першої з них відносять такі методи впливу на людину, як навіювання і переконання. Ненаправленное вплив можливо при наслідуванні та зараженні. Переконання

Даний метод психологічного впливу є одним із найбільш простих, але при цьому найбільш дієвих. Цей спосіб заснований на наданні фактів, які стають очевидними у разі вибудовування логічного ланцюжка під час роздумів.

Але слід мати на увазі, що, використовуючи різні психологічні прийоми впливу на людину, необхідно враховувати рівень його інтелектуального розвитку. Доводити що-небудь індивіду, який стоїть на сходинку нижче в розумовому розвитку, щонайменше безглуздо. Наведені доводи будуть для нього незрозумілі, і тому він їх просто не прийме. Не варто також переконувати в чомусь когось, хто розумніший за вас, адже це буде виглядати просто смішно.

Тільки після того, як свідомість людини освоїть нову порцію інформації, його мозок почне шукати пояснень. В цей момент все буде залежати від мистецтва переконання мовця. Добре якщо йому вдасться змусити співрозмовника довіритися йому. У цьому випадку знадобиться лише чергувати в розмові нові даних.

Найголовніша вимога будь-яких способів психологічного впливу на людину полягає в тому, що мовець не повинен обманювати свого опонента. Якщо тільки в його голосі прозвучить фальш, то рівень довіри тут же почне падати. У будь-якому випадку той чоловік, який намагається переконати свого співрозмовника, повинен створювати враження авторитетної особистості. Стратегії переконання

Як надати соціально-психологічний вплив на людей ? Для цього можна використовувати одну з декількох стратегій: Агресивну. Її вибудовують на протиріччі наявних фактів. Подібне дозволить довести співрозмовникові, що той, хто є особистістю неординарною. У людини виникає бажання вислухати доводи до кінця, щоб розплутати створену під час розмови логічний ланцюжок. Таку стратегію застосовують, як правило, професіонали переконання і слова. Пасивну. Подібна стратегія може спрацювати лише в тому випадку, коли людина добре знає свого співрозмовника. Для того, щоб переконати його в чому-небудь, він починає обережно наводити приклади зі свого життя, порівнюючи їх з випадками, добре відомими широкій публіці. Цим він підводить опонента до тієї думки, яку він прагне до нього донести. Подібне інформаційно-психологічний вплив на людини можливо лише при відсутності розбіжностей і суперечностей у судженнях. Подібні помилки не дозволять отримати бажаного результату. Навіювання

Це також один із способів психологічного впливу на людину. При його застосуванні вплив на опонента виявляється завдяки створеному емоційному тлу. Це і змушує людину діяти так, як йому каже співрозмовник.

Навіювання – це переконання, що використовує вербальні інструменти, такі як візуальний контакт, слова і т. д. Дані кошти і змушують людину чинити так, як йому це говорять.

Навіювання може стати дієвим інструментом тільки в тому випадку, коли людина буде відповідати своїми словами. Якщо він почне намагатися «вчити жити», розповідати про закони досягнення успіху і правила поведінки в суспільстві, але при цьому його манери і зовнішній вигляд не будуть викликати поваги, то навряд чи в опонента з'явиться бажання наслідувати йому. Слова змученого індивідуума в брудному одязі, від якого тхне перегаром, будуть виглядати безглуздо, смішно і жалюгідно. Саме тому тим, хто бажає допомогти своєму співрозмовнику радою, варто спочатку розібратися в ситуації, перейнятися виниклою проблемою і поставити себе на місце свого опонента. Тільки це дозволить почати висловлювати правильні думки і підтримати того, хто потребує цього. У чому криється успіх навіювання?

Даний метод психологічного впливу має деякі нюанси. Так, вселяти свої думки людина обов'язково повинен впевненим голосом, без жодної тіні сумніву. Деколи від того, який тон вимовленої фрази, безпосередньо залежить успіх ідеї або її провал.

Ще одним чинником, що визначає результат впливу на людину, є його сугестивність. А цей показник суто індивідуальний. Наприклад, високий рівень сугестивності спостерігається у дітей до 12-14 років, а також у нерішучих і невпевнених у собі людей.

Особливо ефективним виявиться подібний метод у тому випадку, коли зміст висловлених слів буде з'єднаний із зовнішньою інформацією, яка зрозуміла і знайома співрозмовнику.

При бажанні довести людині, що погодившись з наявними аргументами, він залишиться задоволеним, слід навести приклад якогось негативного результату, який неодмінно чекає його при відмові від навіюваних думок. Наслідування

Нерідко ми користуємося тими чи іншими методами впливу на людину і навіть самі не підозрюємо про це, адже подібне відбувається на рівні підсвідомості. Так, людина, що досяг якихось висот в інтелектуальному плані або кар'єрі, неодмінно стає предметом захоплення і поваги. При цьому з того, хто встиг втілити в життя свої прагнення, менш досвідчені люди починають брати приклад. Варто мати на увазі, що об'єкт наслідування на висоті повинен знаходитись завжди. Для того щоб скористатися цим методом психологічного впливу на людей, він повинен бути чудовим, незабутнім, яскравим і привабливим у будь-яких ситуаціях. Іншими словами, йому необхідно задовольняти бажання оточуючих людей слідувати своєму ідеалу. Чому людина прагне бути схожим на кумира?

Основу наслідування нерідко становить емоційний сплеск або несвідома заздрість. Так, всі діти прагнуть брати приклад зі своїх батьків, а підростаючи - з однолітків або кумирів. Часом потяг до наслідування людина проносить через все своє життя. Іноді саме це психологічний вплив штовхає людей на позитивні або негативні вчинки. Наприклад, підліток бере в руки сигарету, адже так роблять багато його однокласників. Або молода людина починає займатися тим чи іншим видом спорту в прагненні бути схожим на свого кумира.

Подібні методи психологічного впливу людьми використовуються мимоволі. Навряд чи знаменитості ставлять перед собою мету схилити своїх шанувальників наростити масу або схуднути. Але, тим не менш, подібне вплив ними виявляється, причому часом воно буває досить сильним. Зараження

Подібний спосіб психологічного впливу на людей є найдавнішим і найбільш вивченим. В його основі лежить передача емоційного стану від однієї людини до іншої.

Напевно багато хто в своєму житті стикалися з такою ситуацією, коли прекрасний настрій псувався через раптово з'явився людини, яка зі сльозами на очах починав розповідати свою жалісливу історію. Чудовий душевний стан кудись зникала. Настрій падало і ставало схожим на те, яке було у співрозмовника. Особливо вразливим натурам у такій ситуації навіть не треба було чути сумних слів. Настрій починав падати на емоційному рівні при сприйнятті сигналів від тих, хто знаходиться поруч.

Ще одним яскравим прикладом, який характерний для методу зараження, є паніка. Особливо яскраве вплив подібне психологічний вплив надає в натовпі. При наявності великого скупчення людей, що знаходяться в рівних критичних умовах, при виникненні паніки у одного з них цього почуття починають піддаватися практично всі з присутніх.

Однак зараження може наступити не тільки якими-небудь негативними емоціями. Дуже добре від людини до людині передаються веселощі, сміх і позитивний настрій. Автор: Людмила Фролова 29 Листопада, 2018


banner14

Категория: Развлечения

Методи і способи психологічного впливу на людину


Написать комментарий

Оставлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.