Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Рамки Монтессорі: особливості, характеристики


Опубликованно 29.12.2018 00:08

Рамки Монтессорі: особливості, характеристики

Марія Монтессорі – це італійський педагог і лікар, яка запропонувала використовувати для виховання дітей безліч сенсорних ігор на розвиток органів чуття. Дидактичні заняття за її методикою проводилися в спеціально організованих приміщеннях для дітей дошкільного віку. Групи набиралися різновікові, щоб старші діти могли допомагати малюкам виконувати завдання. Головна ставка робилася на самостійність дитини в пошуку правильного рішення.

Діти повинні були знаходити відповіді і працювати з матеріалом шляхом проб і помилок, без підказок дорослого. Керівництво дозволено опосередковане, можна з малюками спільно обговорити проблему. Ігри дітям не нав'язувалися, а розташовувалися в кімнаті на полицях, а діти самостійно обирали ті, що їм припали до душі.

Основний принцип методики Марії Монтессорі зводився до повної свободи дитини і автодидактизме, тобто малюк сам себе вчив, розвиток йшло своїм шляхом, без примусу і нав'язування своєї думки дорослими і педагогами. Придбання знань не було пріоритетним, головним вважалося розвиток моторики рук і пальців, активність дитини, вміння концентруватися і бажання допомагати товаришам.

Починаючи з першої половини 20 століття, у даної методики було безліч шанувальників, так і супротивників, які повністю відкидали теорію навчання італійського педагога. Проте цікаві та яскраві ігри прижилися у всьому світі і до цих пір радують хлопців, хоча у багатьох країнах вони використовуються під керівництвом дорослих.

У статті розглянемо матеріал, який придумала Марія Монтессорі, - рамки, вкладиші, дидактичні ігри, спрямовані на сенсорне виховання дошкільників. Пояснимо їх розвиваюче значення для дітей, як можна грати з такими іграшками. Розповімо, як можна самостійно зробити даний матеріал в домашніх умовах. Коробка з фігурами

Розглянемо одну з найпопулярніших рамок Монтессорі, зроблену у формі коробочки. В комплекті міститься кілька геометричних фігур різного кольору, а в кришці скриньки для їх зберігання є отвори, відповідні формою і розміром деталей. Дитина повинна правильно підібрати фігуру до отвору, щоб вона вільно пройшла і впала в ємність. Якщо малюк не зрозумів завдання і буде засовувати деталь не в отвір, то у нього нічого не вийде. За відгуками, методом проб і помилок дитина впорається із завданням самостійно.

Такі рамки Монтессорі випускають у продаж з різними фігурами, причому не обов'язково з коробкою. Це може бути плоска фанера, в якій лобзиком виконані поглиблення. Таку гру, цілком можна зробити самостійно з щільного картону, прорізавши фігури канцелярським ножем. Для яскравості кожну деталь офарбіть в різні кольори. Під час роботи дитина не тільки запам'ятає назви геометричних фігур, але й вивчить кольори. Цю гру можна використовувати у малюванні, адже щільні деталі є відмінними шаблонами. Гра «Одягни фігури на стрижні»

Геометрія в рамках Монтессорі зустрічається досить часто. Розглянемо ще одну дидактичну гру, яку люблять малюки. Комплект складається з трикутників, квадратів, прямокутників і кіл 4 різних кольорів. В даних деталях є отвори, причому в кожній фігурі різна кількість. Дитина повинна правильно надіти фігури на стрижень, підрахувавши стрижні або кількість отворів.

Можна урізноманітнити гру, придумуючи різні завдання. Наприклад, викласти спочатку всі жовті деталі, потім червоні, далі зелені, і в кінці – сині. За відгуками педагогів, часто діти використовують матеріал гри для конструювання, викладаючи на столі різні картинки. У такій грі розвиваються не тільки розумові здібності малюка, але і творчі задатки. Гра «Постав по порядку»

Наступна рамка Монтессорі також складається з різних геометричних фігур, однак вони викладені у порядку спадання величини. Всі фігури пофарбовані в один колір, так як основну увагу дитини має приділятися розпізнаванню розміру деталі. Щоб зрозуміти правильність виконання завдання, малюк повинен розкласти їх перед собою і порівнювати попарно.

Для зручності в грі зроблені невеликі «ручки» на кожній деталі, щоб малюк спокійно виймав і вставляв фігуру в отвір. Також зручно використовувати такі форми в якості шаблонів під час малювання або аплікації. Додаткові завдання

На думку батьків, цікаво придумувати завдання, використовуючи матеріал гри. Наприклад: викладіть на столі в один ряд великий квадрат, маленький трикутник, середній за розміром коло і т. д.; розкладіть фігури по купках – спочатку все більші, далі – менші за величиною і т. д. до найменших; виконайте завдання: по центру покладіть найменший круг, праворуч – великий квадрат, ліворуч – самий маленький трикутник, зверху – середній за величиною гурток, а знизу – найменший квадрат і т. д. Гра «Рамки-вкладиші Монтессорі

Наступний вид рамок в методиці італійського педагога складається не просто з геометричних фігур. Кожна форма поділена на тонкі смужки і складається з окремих полів, які викладаються в отвори в порядку зростання. Дитині потрібно не просто вставити фігуру в певний отвір, але спочатку скласти її на столі з декількох елементів. Завдання ускладнюється, тому таку гру можна давати дітям, які вже відмінно справляються з попередніми завданнями.

Як і в інших іграх, кожну деталь можна використовувати в якості шаблонів для малювання. Цікаво з елементами з рамок-вкладишів Монтессорі конструювати, збираючи на поверхні столу картинки. Гра-сюрприз

Дуже подобається малюкам, за відгуками батьків, розвиваюча гра з сюрпризом. В дерев'яній рамці зроблені виїмки, які складаються з двох відділень. Зверху вставлені половинки курячих яєць різної величини, за якими ховаються курчата. Щоб дитині було легше визначитись з пташеням, його контури надруковані на дні отвори.

Це цікава гра, яка розвиває окомір, навчає складати ціле з частин, порівнювати предмети за величиною, розвивається логічне мислення, пам'ять, уважність. Рамки з застібками Монтессорі

Наступна гра кардинально відрізняється від всіх описаних вище, тому що зроблена вона з тканини і являє собою дві половинки, зібрані на застібках.

Всього в наборі 12 рамок, кожна з яких має власні застібки. Це «блискавка» і шнурівка, великі і маленькі кнопки і гудзики, англійські шпильки та застібки на липучках, гачки і ремінці, зав'язки на бантиках і фастекси. Маленьким дітям важко освоїти самостійне застібання одягу, часто одягання закінчується сльозами. Ця гра виробляє навички, необхідні в повсякденному житті. Розвивається дрібна моторика рук і пальців, спритність рухів. Дитині зручно виконувати роботу, він добре бачить помилки і самостійно їх виправити.

Тканина, яка використана для рамок, підібрана різного кольору, тому дитина по ходу гри ще повторює кольори та їх відтінки. Малюк спокійно, без примусу, запам'ятовує послідовність дій і рухи набувають автоматизм. Ігри своїми руками

Всі дидактичні ігри і рамки Монтессорі своїми руками зробити нескладно, достатньо вибрати матеріал і мати елементарні інструменти для роботи. Рамки можна зробити з фанери, ДВП, дерева або цупкого картону. Для роботи з деревиною нагоді ручний або електричний лобзик, а вирізати отвори з паперу можна канцелярським ножем.

Рамки з різними застібками шиють з тканини на швейній машині або вручну. Необов'язково робити всі 12 рамок, досить вибрати найбільш поширені в одязі дітей застібки – гудзики і липучки, «змійку» і кнопки. Для шнурівки можна приготувати форму стопи, вирізану з ДВП або фанери з отворами для мотузки.

Знаючи принцип сенсорного виховання в іграх італійського педагога, можна і вдома з легкістю виготовити всі посібники для розвитку умінь своєї дитини. Автор: Наталія Пенчковская 30 Листопада, 2018


banner14

Категория: Развлечения

Рамки Монтессорі: особливості, характеристики


Написать комментарий

Оставлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.