Эта опция сбросит домашнюю страницу этого сайта. Восстановление любых закрытых виджетов или категорий.

Сбросить

Що таке уміння, навичка. Формування вмінь


Опубликованно 11.01.2018 05:59

Що таке уміння, навичка. Формування вмінь

Ми часто стикаємося з такими термінами, як «знання», «уміння», «навички». Але ніхто не замислювався про те, що вони мають різне значення, хоча мають тісний взаємозв'язок між собою. Поговоримо про них, про формування умінь і багато чому іншому. Що таке вміння?

Це реалізація на практиці будь-якої дії в нових умовах, на основі отриманих знань та набутих навичок, як правило, з ефективним результатом.

Що таке вміння? Зазвичай вважають початковим етапом навички. Але це омана, безумовно, навик є його частиною, і саме на ньому і на знанні базується вміння.

Неможливо якісно виконати роботу без визначених навичок і знань. Наприклад, взяти десятирічного хлопця, який ніколи не займався професійно хокеєм, а тільки грав з хлопцями на озері, але випусти його на льодову арену на цей матч, зможе грати в нових умовах? Звичайно, немає. Не вистачає досвіду.

Якщо ж почне відвідувати секцію і призвичаїться, тренер зможе його випускати на лід під час гри. Тут, головне, запам'ятати, що без цілеспрямованої роботи ні знання, ні тим більше навички не будуть формуватися.

Вершиною розвитку вміння є майстерність. В продовження нашого прикладу, майстер – це людина, яка якісно виконує свою роботу на вищому рівні. Щоб стати таким видатним хокеїстом, як Олександр Овечкін, потрібно працювати наполегливо і до знемоги.

Отже, тепер ми знаємо, що таке вміння. Воно формується лише в процесі діяльності, цілеспрямованої із застосуванням старанності. Щоб розвинути вміння плавати, необхідно йти в басейн і вчитися цьому. Плавно переходимо до тандему навички та вміння

Навичка – це дія, яка виконується в автоматичному режимі, для досягнення поставленої мети. Тут слід зазначити, що навички і вміння виступають у тандемі.

Вміння відрізняється здатністю за допомогою знання обдумувати конкретну ситуацію, продумувати подальший план дій для досягнення мети, координувати і стежити за процесом виконання. Вміння підключає в роботу всі стосовні сюди навички індивіда.

Прості вміння за рахунок якісних тренувань перетворюються в автоматизовані дії, і плавно переходять у навички. А останні, у свою чергу, це машинально виконувані дії без детального контролю. У зв'язку з цим існує думка, що навичка – це автоматично відтворюване вміння. Поговоримо про створення останнього. Етапи розвитку

Формування вмінь і навичок – процедура тривала, займає багато часу. Знадобиться не рік, самовдосконалюватися можна протягом усього життя.

Визначити рівень володіння якоїсь дії учнем можна за допомогою наступної класифікації:

· Нульова ступінь. Учень, взагалі, не володіє дією. Вміння також відсутні.

· Перша. Має поняття про характер дії, але без допомоги вчителя його не виконає.

· Друга. В змозі виконати самостійно, але тільки за зразком, наслідуючи вчитель і колегам.

· Третя. Вже без сторонньої допомоги виконує дію усвідомлено.

· Четверта завершальна. Відбулося вдале формування навичок, дія здійснюється на автоматичному рівні.

Отже, ми розглянули етапи розвитку навичок і умінь. А що таке знання?

Навички, знання та вміння тісно взаємопов'язана трійця. Все логічно, щоб здійснити ігровий, трудовий або учбовий процес необхідно володіти певними знаннями у відповідній області. Це інформація, якою людина володіє на теоретичному рівні. Але маючи певний розумовий багаж, не означає, що його з легкістю можна реалізувати на практиці. Наприклад, першокласники до кінця навчального року знають як, і можуть писати, але не володіють навичкою письма. Як ми вже говорили вище, навички і вміння тісно взаємопов'язані. Для формування останнього, потрібно знати, яким чином діяти і розуміти, що для цього необхідно.

Тепер ми знаємо, що таке вміння і знання, а навички – це дії, які виконуються на підсвідомому рівні, тобто автоматично. Для цього потрібно багато разів повторювати одне і те ж вправу, щоб сформувати звичку здійснення даної дії. Наостанок поговоримо про саморозвиток

Люди навчаються в процесі всього життя. Але як виявилося, більшість володіють знаннями без розуміння. Оцінити рівень навичок, знань і умінь можна тільки за результатами скоєного дії.

Припустимо, знання учнів за допомогою тестів, опитувань, рефератів і доповідей перевіряється поверхнево. На відміну від професійних знань і умінь, тому що в цьому випадку, їх якість буде впливати на результат роботи. Припустимо, медики, авіаконструктори, зварювальники, інженери-атомники і інші фахівці, в руках яких виявляються долі живих людей, повинні володіти майстерністю бездоганно і багаторазово перевірятимуться екзаменаторами дол початку професійної діяльності.

Отже, ще раз поговоримо про відмінності понять. Знання – це просто інформація, яка отримана людиною без усвідомлення, куди її застосувати, без глибокого розуміння процесів, які відбуваються із застосуванням цих знань. Ми можемо багато знати, але не все вміти.

Знання необхідно навчитися застосовувати. І чим більше буде умінь придбано, тим краще людина стане проявляти свою пристосованість у будь-якій ситуації. А навички – це інший, більш якісний рівень знань і умінь. Домогтися майстерності можна тільки за допомогою наполегливої праці. І ще, важливо не скількома вміннями ти володієш, а які в змозі застосувати.


banner14

Категория: Развлечения

Що таке уміння, навичка. Формування вмінь


Написать комментарий

Оставлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.